Get Appointment

  • contact@fizcon.com
  • +(123) 456 7890
blog

Dongge Veenstra

6 tips voor de optimale koffiebeleving in jouw horecazaak

1. 𝐊𝐨𝐟𝐟𝐢𝐞 siert, het is een charmant product dat over heel de wereld gedronken wordt. Daarom heeft elk koffiedrankje een andere 𝐛𝐞𝐥𝐞𝐯𝐢𝐧𝐠 om te kunnen creëren. Schenk bijv. de espresso in een klein opgewarmd kannetje, waar de gast bij zit, in het lange glas warme melk (latte macchiato).

2. 𝐊𝐨𝐞𝐤𝐣𝐞, het is een 𝐤𝐥𝐞𝐢𝐧 𝐝𝐞𝐭𝐚𝐢𝐥 wat zeker invloed heeft op de 𝐠𝐥𝐢𝐦𝐥𝐚𝐜𝐡 van het gezicht van jouw klant. Serveer er een lekker koekje bij. Dan heb ik het niet over de groothandelskoekjes in verpakking maar maak bijvoorbeeld van jouw specialiteit koekje er samples van en serveer deze erbij. Dat is een manier voor proeven en 𝐩𝐫𝐨𝐞𝐯𝐞𝐧 = 𝐤𝐨𝐩𝐞𝐧.

3. Kijk de gast aan als jij de koffie serveert. Als ober/serveerster/barista ben jij immers ook de 𝐠𝐚𝐬𝐭𝐡𝐞𝐞𝐫 of 𝐠𝐚𝐬𝐭𝐯𝐫𝐨𝐮𝐰.

4. Serveer de koffie altijd met een schoteltje. van links naar rechts serveer ik de koffie altijd zo: koekjes, koffie, suikerklontjes en lepeltje. De koffiecreamer serveer ik in een kannetje. 𝐌𝐢𝐥𝐢𝐞𝐮𝐯𝐫𝐢𝐞𝐧𝐝𝐞𝐥𝐢𝐣𝐤𝐞𝐫. 🍀

5. Een beker/mok/glas 𝐯𝐞𝐫𝐰𝐚𝐫𝐦 ik altijd op! Dit heeft te maken met de temperatuursverschil tussen de beker en de koffie die erin geschonken wordt. De ideale temperatuur van een cappuccino is 𝟔𝟎-𝟔𝟓 𝐠𝐫𝐚𝐝𝐞𝐧 maar als deze geschonken wordt in een koud glas dan koelt deze snel af.

6. Laat je goed inlezen over de koffiebonen die jij in het bedrijf gebruikt. Ik kom vaak tegen dat de ober/serveerster/barista terugloopt om de koffiebonen te halen omdat zij niet weten wat er geserveerd wordt. 𝐊𝐞𝐧𝐧𝐢𝐬 over het product geeft een 𝐛𝐞𝐭𝐫𝐨𝐤𝐤𝐞𝐧 en professionele houding. Daarom vertel ik altijd het verhaal van de koffieboer en het proces dat deze boon heeft meegemaakt.

Wil jij weten wat ik voor jouw horeca-onderneming kan betekenen op het gebied van koffie en beleving? Dan kom ik graag met jou in contact.

Dongge Veenstra van Zjee Café, de koffie die jouw verhaal vertelt.

 van  van
De koffie die jouw verhaal vertelt.

blogs

Word vriendjes met de SDG’s

Loes Vork
Blog over duurzaam ondernemen. Hoe vertaal je MVO en Fairtrade in de praktijk? Deel 2 gaat over de SDG's: wat zijn dat eigenlijk?

Waarom is begrijpelijke taal zo belangrijk?

Mieke van Kreuningen
Wanneer de tekst van je website, folder of nieuwsbrief te moeilijk is heeft dat 3 grote gevolgen.

Word vriendjes met de SDG’s

Loes Vork
Blog over duurzaam ondernemen. Hoe vertaal je MVO en Fairtrade in de praktijk? Deel 2 gaat over de SDG's: wat zijn dat eigenlijk?

50 Shades of green

Dorothee Beens
Inrichting van de zakelijke buitenruimte, uitnodigend en groen.